- شنبه ۱۱ شهریور ۹۶
پس از پرداختن به قواعد تئوری کمیک،بهتر بود که به نحوه ساخت و طراحی آن پرداخته شود.چگونه نوشته می شود؟نقش شخصیت ها در آن چگونه است؟آناتومی چقدر موثر است؟محیط چطور تاثیر می گذارند و از این قبیل سوالات.کتاب سوم از مجموعه هنر کمیک،به این سوالات و موضوع پرداخته.
"ساختن کمیک-making comics" عنوان کتابی است از مجموعه هنر کمیک،؛نوشته و طراحی شده توسط اسکات مک کلود،کارتونیست امریکایی و منتشر شده در سال 2006،همراه با 272 صفحه سیاه و سفید که از لحاظ گرافیکی همان راه دو کمیک قبلی را پیش می رود.کتاب به ساخت کمیک ها،از اسکیس های اولیه تا اجرای نهایی می پردازد.به قول خود اسکات:این کتاب به درد کسانی می خورد که تا امروز ساختن کمیک ها را جدی نگرفته و تنها سبک ها را کپی می کنند.
موضوعات کتاب،اعم از انتخاب لحظات درست در کمیک ها،تعامل تصویر و کلمه با یک دیگر،نقش کاراکتر ها و شخصیت ها در کمیک،پرداختن به اصول فیگور ها و آناتومی و ژست ها،زبان بدن،محیط نگاری در حوزه کمیک و راهنمایی برای این ها که در پایان هر درس همراه با تمریناتی آورده می شوند.اواخر کتاب،ما درگیر ابزار کمیک می شویم.اسکات راپیدها،قلم مو ها و قلم های فلزی را تحلیل و معرفی می کند.همچنین ابزار جانبی و محیط کاری را اما پیشنهاد اول و آخرش به شما،هنردیجیتال است.او به دلیل سهولت خود ساخته قلم های نوری و تبلت ها یا صفحه های نمایش برای هنرمند،آن ها را به شما پیشنهاد می دهد.انتهای کتاب و در فصل آخر،ش مقاله به صورت کمیک در خصوص مردم شناسی و بازار یابی و زانر ها در کمیک می خوانیم.
جالب است که برای درک بیشتر هنر های دیجیتال و البته تکنولوژی،مک کلود فصلی اضافه با عنوان فصل "پنج و نیم" در سایت شخصی اش گذاشته و در کتاب معرفی کرده تا همه بتوانند به آن سر بزنند.کتاب نظرات مثبتی را به خودش جلب کرده و ناشران زیادی برای چاپ مجدد آن تقاضا دادند.این کتاب پایان برنده سری هنر کمیک بوده است.
- ۲۴۷
- ادامه مطلب