هنرهای دیجیتال

مرجع تصویرسازی

هنر کمیک؛درک کمیک

Image result for understanding comics

اولین کتاب اسکات مک کلود که او را به شهرت رساند،حاوی تاریخچه ای بسیار کوتاه،فرمول ها و نظریات بلند و تئوری های شخصی وی بود که هر نویسنده و یا طراح (حتی رنگ آمیز) را در کار خود راهنمایی می کند.

"درک کمیک:هنر نامرئی-understanding comics:the invisible art" عنوان کتابی پرفروش و منتشر شده در سال 1993 از اسکات مک کلود،کارتونیست و تئوریسین آمریکایی است که در 224 صفحه سیاه و سفید و ضمیمه 8 صفحه رنگی که در آن فصل به رنگ ها می پردازد منتشر شده.این اثر تا به امروز به 17 زبان ترجمه شده.

این کتاب اولین کتاب از مجموعه هنر کمیک مک کلود است که ابتدا به درک مفهوم اصلی کمیک که با پرداختن به جمله معروف ویل آیزنر- کمیک هنر متوالی است- آغاز می شود.سپس نظر هایی داه می شود که آن را به تعریفی نزدیک تر به کمیک منجر کنند.مفهوم نماد موضوع بعدی کتاب است که رئال را با آن مقایسه می کند.کتاب،بعد به تاریخ کمیک که از مصر آغاز شده می پردازد و قواعد 6 گانه معروف پلان به پلان -لحظه به لحظه-حرکت به حرکت،موضوع به موضوع،صحنه به صحنه،زاویه به زاویه و بدون تعلق-را معرفی می کند.همچنین به این موضوع که چگونه هنرمند کمیک موفقی شویم نیز می پردازد.درک مفهوم حرکت،نماد نگاری و قواعد پلان ها،موضوعاتی هستند که هر هنرمند با درک ان ها به موفقیت بیشتری می رسند.

Image result for understanding comics

این کتاب برای نویسنده و طراحش-که خود شخصیت اصلی داستان است-اسکات مک کلود،جوایز ویل آیزنر و الفبا را به ارمغان آورد.اسکات مک کلود،کارتونیست 57 ساله آمریکایی،بعدها دو عنوان دیگر از این سری-هنر کمیک-را نوشت.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی