هنرهای دیجیتال

مرجع تصویرسازی

زمینه های طراحی و نقاشی



زمینه(پوشش نیز گفته می شود) ای که شما بر روی آن طراحی یا نقاشی می کنید همیشه بر روی کیفیت نهایی کار تاثیر می گذارد.طرز بافت،ارتعاشات نقاشی،طول عمر ماندگاری نقاشی شما تنها بخشی از چیز هایی است که زمینه رویش اثر می گذارد.پس بهتر است قبل از فروش آثار خود و بازکردن فروشگاه شخصی،زمینه یا بوم را بررسی کنید.

کاغذ طراحی

کاغذ می تواند وزن(ضخامت)،درجه رنگ(مقدار غلظت) و بافت را تغییر دهد.شروع با کاغذ های نرم و صاف سفید خوب است زیرا می توانید خط های خود را کنترل کنید.سپس دیگر گزینه ها را بررسی کنید.کاغذ با بافت زبر(کاغذ دندانه دار نیز نامیده می شود) برای گچ یا پاستل خوب است و همچنین برای طراحی خطوط بزرگ و شکسته برای گرافیت کار ساز استو.در هر کاغذی که کارتان بهتر است را ثبت و ویژگی های کاغذ های دیگر و نظرتان را در خصوصشان یادداشت و تمامی آن ها را ذخیره و بایگانی کنید.

کاغذ آبرنگ

این کاغذ توسط لایه ای آهاری تشکیل شده که به جذب نقاشی نرم کمک می کند.چند نوع بافت این کاغذ ها درفروشگاه ها پیدا می شوند:نرم،متوسط و ضخیم.همچنین کاغذ های آبرنگ بر اساس وزنشان نیز طبقه بندی می شوند.کاغذ مطلوب عمومی برای تازه کارها 140 ال بی است که نه زیادی کلفت(در نوع خود)تا رنگ پس دهد و نه زیادی نازک است که رنگ ها با هم کنترل نشده شکل دهد.

بوم

بوم های آماده و بسط داده شده،هر کدام که در فروشگاه های هنری هستند،بهترین راه برای شروع کار با رنگ های روغن و رنگ های اکریلیک می باشند.این بوم ها بسط داده شده روی فریمی چوبی هستند و با acrylic gesso(پوسته ای خوب برای آغاز کردن هر نقاشی) پوشش داده می شود.بدون این،بوم ها بسیار بد رنگ را جذب کرده و موجب نقض در اواسط کار می شوند(در بوم های نقاشی رنگ روغن نیز استفاده می گردند).همچنین رنگ سفید روشن این لایه به لایه سازی های بعد از این در نقاشی کمک زیادی می کند.


کاغذ بوم(کرباس)

کاغذی آماده فروش است که نقش بافت های بوم را تداعی می کند ولی در پد مخصوصی وجود دارد.البته این جای بوم را نمی گیرد و با این که ارزان تر است،ماحصل کار با بوم،انتقال تجربه ها و تکنیک های جدیدی به شماست.

مقوا و کاغذ های حصیری

این نوع ها برای نقاشی بسیار شگفت انگیز هستند بدلیل اکونومی،سبک وزنی و قابل دسترس و حاضر بودن.طراحان زیادی ایده ها و نظرات خود را آزاده در این نوع کاغذ ها طرح می زنند.برای کار با این ها به دولایه از آن قبل از نقاشی نیاز است.

کاغذها و تخته ها

نقاشان زیادی روی کاغذ های آبرنگ،کاغذ های چاپ(به همراه جوهر) و کاغذ های بریستول نقاشی می کشند.شما می توانید آن ها ار در نوع پر شده و پرنشده ببینید.رای جلوگیری از چروکیدگی و تا شدن کاغذ می توانید قبل از کار به دور آن نوار چسب بزنید تا پایدار بماند و قابل جذب تمام خیسی رنگ ها شود.کاغذ های از قبل پرشده قابلیت جذب سریع قبل از هرگونه تغییر بعد از آن را دارد.البته راه دیگر برای پخش نشدن پر کردن هر دو سمت کاغذ با لایه ای از جسو(gesso) قبل از شروع کار پر کنید تا آن را بهتر جذب کند.

کاغذ های چوبی سخت و قاب ها

هنرمندان زیادی روی زمینه های صاف،سخت و غیرقابل انعطاف نقاشی می کنند،برای مثال کاغذ های چوبی (بلوط،سدر، توس، گردو، و غیره) و ام دی اف های متوسط مانند ماسونیت و چوب پلای.این ها باید توسط چند لایه از پوشش های آکریلیک پوشانده شوند تا به رنگ ها تابش و جذابیت بصری به نقاشی شما بدهند.این ها با نام اس ای دی شناخته شده و در مواقعی مانند استفاده از ژل ها و رنگ های متوسط به شما کمک می کنند.

پارچه

می توانید به جای نقاشی روی بوم یا کاغذ،روی پارچه  نقاشی کنید.از هر پارچه ای به عنوان شروع کار خود استفاده کنید.نقاشی،ژل ها و چسب ها را اضافه کرده و احیانا در صورت خواستن کار کردن با چیزی همانند اکریلیک،می توانید پوشش(coat) مخصوص آن را به پارچه اضافه کنید.


ترجمه:محمدمصطفی

منبع:walter faster studio artists’s 100 things every artist should know

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی